Ruletka4U.com

Ruletka bez tajemnic. Poradnik gracza, czyli wszystko o ruletce. Historia, zasady, systemy i porady poparte teorią i praktyką.

Zasady gry w ruletkę – Anonse


W tym artykule skupię się na tzw. anonsach (Call bets). Nie jest to element dostępny we wszystkich kasynach, jednak niektóre wprowadziły anonse i warto to wykorzystać.

Idea anonsów wynika z podziału koła ruletki na części. Zapoznając się z podstawowymi zasadymi gry i planszą do obstawiania, zwróciłeś na pewno uwagę na fakt, że układ liczb na podstawowym stole do obstawiania nie odpowiada kolejności liczb na kole ruletki.
Anonse to zmieniają i umożliwiają obstawianie wybranych zakładów zgodnie z układem liczb na kole.

W praktyce to wygląda tak, że na stole jest dodatkowa plansza w formie wydłużonego koła.

Poniższy rysunek przedstawia układ liczb na kole ruletki z podziałem na możliwe zakłady i planszę do obstawiania – race track.

Anonse zawierają w sobie:

Tiers (mała seria)– wycinek koła zawierający się pomiędzy liczbami 27 i 33. Jeżeli obstawiamy ten zakład to potrzebujemy 6 żetonów lub wielokrotność, gdyż obstawiamy 6 x 2 numery (splity): 5-8, 10-11, 13-16, 23-24, 27-30, 33-36. Jak łatwo policzyć, mamy dzięki temu obstawione 12 liczb, czyli prawdopodobieństwo trafienia wynosi 12/37, tj. 32,43%. Przy trafieniu jednej z liczb należących do tej serii dostajemy z powrotem 18 żetonów (17 wygranych + 1 z wygranego numeru), czyli nasz zysk wynosi 12 żetonów.

Orphelins (orfeleny) – To dwa wycinki zawierające liczby pomiędzy 1 i 9 oraz 17 i 6. Korzystając z tego zakładu obstawiamy 8 liczb (prawdopodobieństwo trafienia wynosi 8/37 czyli 21,62%), ale potrzebujemy na to tylko 5 żetonów (lub wielokrotność). Wynika to z tego, że w przypadku tego zakładu żetony są rozkładane w następujący sposób: 1 żeton jest umieszczony na numerze 1 i po jednym żetonie kładzione jest na splity (dwa numery) 6-9, 14-17, 17-20, i 31-34. Zwróćmy uwagę, że na splitach mamy podwójnie obstawiony numer 17. W przypadku trafienia wygrywamy:

  • przy trafieniu numeru 1 – 36 żetonów (35 wygranych + 1 postawiony), czyli nasz zysk wyniesie 31 żetonów;
  • przy trafieniu numeru 17 – 36 żetonów (2 x 17 wygranych + 2 postawione), a nasz zysk wyniesie również 31 żetonów;
  • przy trafieniu jednej z liczb 6, 9, 14, 20, 31, 34 – 18 żetonów (17 wygranych + 1 postawiony), czyli nasz zysk wynosi 13 żetonów.


Voisins (duża seria) – to wycinek koła zawierający się pomiędzy liczbami 22 i 25. Seria ta obejmuje aż 17 liczb. Prawdopodobieństwo trafienia wynosi 17/37, czyli 45,95%.
Aby obstawić voisins potrzebujemy 9 żetonów lub ich wielokrotność. Zasada obstawiania jest następująca: 2 żetony na street (3 numery) 0-2-3, 2 żetony na corner (4 numery) 25-29 i po jednym żetonie na splity 4-7, 12-15, 18-21, 19-22, 32-35. W przypadku wygranej:

  • jeśli trafi jeden z numerów 0, 2 lub 3, otrzymujemy z powrotem 24 żetony (22 wygrane + 2 postawione), czyli nasz zysk wynosi 15 żetonów;
  • jeśli trafi jeden z numerów: 4, 7, 12, 15, 18, 21, 19, 22, 32 lub 35, otrzymujemy z powrotem 18 żetonów (17 wygranych + 1 postawiony), czyli nasz zysk wynosi 9 żetonów
  • jeśli trafimy 1 z numerów obstawionego cornera: 25,26,28,29, dostajemy 18 żetonów (16 wygranych + 2 postawione) i nasz zysk wynosi 8 żetonów.


0-spiel – to wycinek koła ruletki, należący jednocześnie do voisins, zawierający się pomiędzy liczbami 12 i 15, czyli obejmuje 7 numerów. Prawdopodobieństwo trafienia wynosi 7/37, czyli 18,92%. Aby obstawić ten zakład potrzebujemy 4 żetony (lub wielokrotność). A zasada obstawiania jest następująca: po jednym żetonie kładziemy na splity: 0-2, 12-15, 32-35 i numer 26. W przypadku trafienia sytuacja jest następująca:

  • przy trafieniu numeru 26 otrzymujemy 36 żetonów (35 wygranych + 1 postawiony), czyli nasz zysk wynosi 32 żetony;
  • przy trafieniu jednego z numerów: 0, 2,12,15, 32 lub 35 otrzymujemy 18 żetonów (17 wygranych + 1 postawiony), czyli zarobimy 14 żetonów.


Ale race track umożliwia nam obstawianie jeszcze jednego zakładu – Neighbours, czyli sąsiadów. Standardowo zakład ten oznacza obstawienie konkretnego numeru z czterema jego najbliższymi sąsiadami (po 2 sąsiednie numery z każdej strony). Np. jeżeli chcemy obstawić 0 i sąsiadów, to obstawiamy numery 3, 26, 0, 32, 15. Jak z tego widać na ten zakład potrzebujemy 5 żetonów, które kładziemy na race track’u na nr 0, co jest równoznaczne z obstawieniem tych 5-ciu numerów po jednym żetonie. Przy trafieniu jednego z tych numerów otrzymujemy 36 żetonów (35 wygranych + 1 postawiony), czyli zarabiamy 31 żetonów.
Warto tu zwrócić uwagę na to, że w kasynach internetowych pojawiają się już możliwości ustawienia ilości sąsiadów.
Jeżeli jesteś zainteresowany rozkładem „sąsiadów”, to taką tabelę znajdziesz we wpisie Tabela sąsiadów.

Powodzenia w grze.